2015. március 20., péntek

Kockás torta




A Good Food magazinban láttam meg a Battenberg süteményt, ami az ötletet adta ehhez a tortához. Régebben gyakran sütöttem hasáb alakú sakkszeletet, amit mi lazán kockás sütinek hívtunk. Szóval, emiatt lett ennek a süteménynek a neve kockás torta. Így is, úgy is elég mutatós. Nem túl bonyolult előállítani, megéri kicsit babrálni vele. 

Hozzávalók a 18 cm-es formához, ahogyan készítettem:
Sárga piskóta: 3 tojás, 12 dkg cukor, 12 dkg liszt, 3 teáskanál olaj, csipet só, vanília
Kakaós piskóta: 3 tojás, 12 dkg cukor, 12 dkg kakaó és liszt keveréke, 3 teáskanál olaj, csipet só
A karikák közé baracklekvár
A szeletek közé és a torta külsejére ganache krémhez 2dl 30%zsírtartalmú tejszín, 20 dkg 74% kakaótartalmú csokoládé. 

A hozzávalókból szokásos módon piskótákat sütöttem. Mind a két piskótát félbevágtam, a kis képen látható módon óvatosan egymásba igazítottam a kiszaggatott lapokat. Az élüket jóféle házi baracklekvárral megkentem. A ganachehoz a tejszínt felforraltam, majd amikor langyosra hűlt, addig kevergettem a kockákra tördelt csokoládéval, amíg egynemű krémmé változott. A lapok közé kentem csokoládékrémet, majd a külsejét is beborítottam vele.  
 


1 megjegyzés:

Süni írta...

Jól néz ki :)

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!