2009. október 11., vasárnap

Borsos tokány

Lehet, hogy nem felel meg a korszerű táplálkozás minden kritériumának ez az étel, de az íze mással nem pótolható. Itt van számban az íze, ha meghallom, hogy tokány, legyen az borsos, majorannás, gombás, vagy hentes tokány. Szóval, muszáj néha főzni!

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg sovány marhahús (most felsál)
15 dkg füstölt szalonna
2 fej hagyma
1 csipős zöldpaprika

őrölt bors
1,5 dl rosé

A szalonnát vékony csíkokra vágtam, kiolvasztottam, kimertem, félretettem. A visszamaradt zsírban megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, zöldpaprikát. Beletettem a nagyon vékonyra szelt húsokat, kevergetve fehéredésig sütöttem. Sóztam, borsoztam (bőven), saját levében pároltam. Két részletben hozzáöntöttem a bort, Frittmann pincészet, 2008-as kékfrankos rozéját, majd a vége felé visszatettem a szalonnákat is és puhára pároltam. Közkívánatra tarhonyával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!