2009. május 10., vasárnap

Szilvalekváros kevert tészta

Többször olvastam már ezt a süteményt a blogokon. Nagyon egyszerűnek tűnt, a gulyásleves mellé pedig sürgősen kellett valami édesség. A szilvalekvárt tavaly nyáron a sütőben állítottam elő, de eddig még csak bukta volt az, amibe tettem belőle. Limara receptje alapján készült az én variációm, azonnal dupla adagból.


Hozzávalók, ahogyan én készítettem:

6 tojás

30 dkg porcukor

25 dkg vaj

40 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt

kicsi só

10 evőkanál sűrű, kemény szilvalekvár

18 evőkanál víz

1 teáskanál szódabikarbóna

2 teáskanál sütőpor

2 teáskanál vanília eszencia

1 kávéskanál fahéj

½ citrom reszelt héja

egy marék dió


A tojásokat a vajjal, cukorral összerobotoltam, majd hozzákevertem a vízzel simára kevert szilvalekvárt. A száraz anyagokat ezután adtam hozzá, és amikor sikerült egyneművé kavargatnom az egészet, akkor a sütőpapírral bélelt nagyméretű tepsibe öntöttem. A tetejére szórtam a durvára vágott diót, majd 25 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!