2009. január 11., vasárnap

Túrós-meggyes rétes

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

2 csomag (12db) réteslap

½ kg túró

½ kg meggy

4 evőkanál cukor( ez lehet több, mert nem lett édes)

1 citrom lereszelt héja, félnek a leve

2 tojás sárgája

2 evőkanál búzadara

csipet só

½ pohár tejfel

olaj

kekszmorzsa

Meggyet kaptam Editkétől, lefagyasztottat, saját termésűt. Tehát sürgősen tennem kellett valamit, amitől a meggy valami finom, nem hétköznapi, gasztronómiai élménnyé alakul át. Ebből a mennyiségből 3 rúd lett, mindegyikhez 4 lapot használtam, szilikonos ecsettel közéjük kentem egy kis olajat, hogy a lapok ne legyenek szárazak. A túrót, sót, cukrot, a 2 evőkanál búzadarát, a 2 tojás sárgáját, a citromhéját, a levét, a tejfelt egyneművé kevertem. A réteslapot megszórtam kekszmorzsával, a túrót és a meggyet rátettem, majd a szilikonos lap segítségével feltekertem. A tetejüket a túróból kimaradt tojásfehérje és tejfel keverékével megkentem, majd 25 perc alatt 180 °C-on készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!